Bahasa:   Tulisan:  
A-
A
A+
B
R
G
B

Piagam Pelanggan PPPNWP

Pejabat Pembangunan Negeri (SDO) Wilayah Persekutuan berjanji untuk menyediakan perkhidmatan kualiti yang sangat baik dan tinggi dan berintegriti dalam talian dengan senarai berikut: –

  1. Untuk menyampaikan maklumat yang jelas dan tepat mengenai dasar-dasar kerajaan, strategi dan program untuk menyasarkan kumpulan.
  2. Menjadi urusetia Wilayah Persekutuan Jawatankuasa Bertindak (JTWP) yang dianjurkan sekurang-kurangnya sekali sebulan mengikut Arahan (Arahan) No. 1 Majlis Tindakan Negara.
  3. Memproses selesai pembayaran baucar dalam tempoh 14 hari dari tarikh diterima.
  4. Untuk menyelesaikan permohonan kelulusan pembayaran dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja dari tarikh terima.
  5. Memproses permohonan peruntukan dalam tempoh 14 hari bekerja dari tarikh terima.
  6. Untuk melaksanakan dan menyiapkan kerja-kerja penyelenggaraan dan kecil nilai projek di RM200,000.00 atau kurang dalam masa enam (6) bulan dari tarikh permulaan kuat kuasa.
  7. Memberi maklum balas kepada aduan pelanggan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja dari tarikh aduan.